Typiskt...


Är det inte typiskt att man blir sjuk så fort man slappnar av...

Förra veckan var lite hektisk med julfix, lucia, uppsats som skulle in, en sjuk Freja och en Fredrik med ryggskott. Det var liksom kulmen på hela terminen och det var jobigt att få till allt. Tillslut löste sig allt som det ju brukar göra. Denna vecka skulle bli lugnare, tillfälle att komma ikapp och komma in i julstämning. I samma stund som jag drog en lättnadens suck och började slappna av kände jag hur det började göra ont i halsen, sen blev det bra värre. De senaste två dagarna har jag varit så sjuk att jag skulle ha stannat hemma från jobbet...om jag hade något jobb att gå till det vill säga. ; )

Det är bara att gilla läget. Sakta men säker och med en del kompromisser faller allt ändå på plats. Huset är städat, julpyntet och granen på plats, julklapparna nästan klara. Imorgon ska jag och Fredrik hjälpas åt med det sista och sen är det bara att hålla tummarna för att jag slipper snörvla på tomten på julafton. : )


Photobucket

Write your comment here:

Name:
Remember me

E-mail: (will not be published)

URL/Blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0